על חדרי רחצה, ועבודה משותפת עם לקוחות

חדרי רחצה הם בין החללים הכי אינטנסיביים בבית, מבחינה תכנונית. ( המנצח הוא המטבח)

בחדרי רחצה יש המון מערכות והמון חמרים יחסית לכל חדר אחר בבית,  לעומת זאת השטח שלהם די קטן. צריך להכניס הרבה מאוד פונקציות בתוך קוביה קטנה יחסית.

לקוח שלי, שזה עתה התחיל בעבודות על תוספת קומה לביתו, פנה אליי לפני שבועיים בשאלה:    אלכס, אם נרצה לשנות את הסידור של האלמנטים באמבטיה תוך כדי הבניה, זה אפשרי, נכון?

יש לציין שתכניות העבודה כבר מוכנות ומודפסות מזה כמה חדשים, כל נקודה וכל קו בתכניות כבר נשקל, נבדק, והכל מחכה רק להתחיל לעבוד.

כמובן שרציתי לאמר: לא! אל תשנו לי את התכניות! מה פתאום!, אבל לקחתי נשימה עמוקה ועניתי: כמובן שאפשר לשנות, אבל יש לי בקשה:  בכל תכנון הושקעו הרבה שעות של חשיבה, של בדיקה של הרבה אופציות, עד למציאת האופציה האופטימאלית. אם תחליטו לשנות את התכניות, כמובן שזה אפשרי, אבל בבקשה, דברו איתי, ולפחות תנו לי הזדמנות “להגן” ולהסביר את ההחלטות והבחירות שעשינו – ואז תחליטו.

נ. הסביר לי: אנחנו רוצים להזיז את המקלחת אל הקיר החיצוני, לקרב את האסלה לדלת (או ואבוי), ואז יהיה לנו שיש ארוך והרבה ארונות תחתיו.

זאת התכנית המקורית של המקלחת: (את פול וג’ון הוספתי לצורך הדגמה ותחושת קנה מידה)

2014-03-12  Kappel Construction לביצועמקלחת ילדים 3ד                                    מקלחת ילדים  

 

ישבתי וניסיתי את האופציה שהציע נ.:

מקלחת ילדים אופציה 2 

 

 

 

כמובן,  שזה היה נראה לי לא טוב: האסלה ממש על הכניסה. ניסיתי שינוי קטן:

 

מקלחת ילדים אופציה 2 3ד

 

 

גם פה, השארתי את פול וג’ון, על מנת להראות את האינטראקציה של המשתמשים עם החלל. המקלחת מיועדת לילדי המשפחה, והסיכוי שבבוקר יהיו בה באותו רגע יותר מאדם אחד, היא אפשרות. כאן, אמנת האסלה אינה ממוקמת ממש בכניסה, אלא מוצנעת מאחורי ארון הכיור, אבל למעשה היתרונות אותם ניסו להפיק- התבטלו – הארון חזר למידות המקוריות.

 

מקלחת ילדים אופציה 2 תכנית

 

בתכנית זה נראה ככה

נ. התקשר אליי, ואמר לי: חשבנו, והחלטנו להשאיר את סידור חדר הרחצה המקורי.

שמחתי, שיכולתי בעזרת כלים של תכנון תלת-מימדי להדגים את החשיבה שלי, ולתת ללקוח אפשרות לקבל החלטה מתוך הבנה של תהליך החשיבה שלי, בשיתוף מלא.

זהו להיום

פול ןג’ון נהנו מהעבודה, ומוסרים ד”ש

אלכס

מחשבה אחת על “על חדרי רחצה, ועבודה משותפת עם לקוחות

  1. הי אלכס יקירתי,
    נהנתי לקרוא על ההתמודדות היומיומית הזאת שאנו נתקלים בה מול הלקוחות,
    ונזכרתי ברוגע שלך כשהם מבקשים לשקול שינוי…כל הכבוד לך!
    תהיתי לעצמי מה היה קורה אם היינו נותנים להם לחיות עם השינויים שהם רוצים…
    איך ג'ון…היה משתפשף כל פעם בדרך לאסלה…ואם בכלל היה מספיק להגיע אליה..
    מתגעגעת אלייך.
    נשיקות,
    גלית

מה דעתכם?

