מה אני בעצם עושה?

בשבוע שעבר הלכתי לבקר חבר, שאביו נפטר, ואני הגעתי על תקן “ניחום אבלים”. החבר , הוא אדם נפלא, איש חם ואוהב אדם, ונהנה מאוד לערוך היכרויות בין כל האנשים שזרמו לסלון הבית, ללא תאום: הוא ערך מין משחק “נטוורקינג” והציג כל אחד שהתיישב בשמו, עיסוקו והקשר אליו – לכל שאר היושבים ולהיפך. פעמיים או שלוש הוא ניסה להציג אותי, והוא אמר:”זאת אלכס, אלכס מתמחה באדריכלות , בבניה קלה, או מתקדמת? או מה? בקיצור אם אתם רוצים לשים קראוון אצלכם בחצר…..”  ואז כל פעם קטעתי אותו…

פתאום הבנתי שאין לו בעצם מושג מה אני עושה לעזאזל

 

אז לכל מי שלא מבין- זה המ שאני עושה:

1. אני מתכננת – בעיקר בתים. לפעמים אני מתכננת בתים חדשים לגמרי ולפעמים אני מץכננתשיפוצים מסיביים ותוספות בניה בבתים קיימים או דירות.

Shitrit Inbar & Moshe L shape

למשל זאת דוגמה לתחילת תכנון של בית מגורים. אני עובדת על הרבה הרבה סכמות שונות, הצבות שונות על המגרש, עד שאני מוצאת אחת, שעונה על כל הרצונות של הלקוח וגם נראית לי נכונה.

 

Capture 1

ככה נראה צג המחשב שלי בזמן שאני עובדת על סקיצות. לפעמים אני משתמשת במבט תלת מימדי, ולפעמים בדו מימדי:

Capture 2

אחרי שנבחרת הסקיצה, אני משיכה לעוד פעולות רבות אחרות, אבל לא על זה רציתי להסביר.

2. מה הסיפור עם הבניה הירוקה? קלה? מתקדמת?

הבתים (ולפעמים גם משרדים, כיתות או סדנאות) שאני מתכננת, אני מתכננת באופן כזה שיתאימו לשיטות בניה מתקדמות. שיטות בניה אלה הן רבות ולמעשה כל מה שהוא לא בניה “קונבנציונלית” בבלוקים ובטון- נכלל תחת המטריה הזאת. ראוי לציין ששיטת הבלוקים והבטון היא לאו דווקא קונוונציונלית בשאר העולם. אבל כך קוראים לזה אצלנו. אני מכוונת ומעודדת את לקוחותיי לבנות בשיטות חדשניות יותר, כל אחד לפי המתאים לו, תקציבו, מיקום המבנה באיזורי האקלים השונים בארץ (יש לנו 6 ולדעתנו צריך לפצל עוד), לפי מידות וצורת המגרש שלו והטופוגרפיה של השטח העומד לרשותו. שיטות הבניה החביבות עליי במיוחד הן בניה במכולות- כלומר הסבה של קבוצה של מכולות ימיות (4-5-6) לבית, ושיטת בניה בקונסטרוקציית פלדה דקת דופן ( המכונה שיטת מייטק).

 

3. ומה עם שיפוצים? 

גם בשיפוצים, אפשר לשפר את רמת הבידוד ואת ההשפעה הבריאה (או יותר נכון מניעת ההשפעה הלא בריאה) של המבנה על חיינו. על ידי תוספת אווורור, בידוד ותאורה טבעיים, על ידי הנחייה לשימוש בחמרים ידידותיים, שאינם פולטים רעלים וכ”ו.

 

 

אז זהו: חזרה לפני בחינה:

אני מתכננת מבנים-  בעיקר למגורים (בתים), בתכנון שמותאם לשיטות בניה מתקדמות( ירוקות)

מחר בוחן פתע….

3 מחשבות על “מה אני בעצם עושה?

    • תודה על המחמאה. התכנה העיקרית שאני עובדת היא Revit, של Autodesk. לפעמים, לפי הצורך מוסיפה קצת רקע חומרים ב Sketchup.

מה דעתכם?

