מתי אני לא אופטימית?

hangout_snapshot_0

נכון שאני אופטימית בדרך כלל? לסטודיו שלי קוראים אדריכלות אופטימית. אבל לפעמים אני פסימית. בכוונה.

כשמדובר בעלויות בניה.

ואני מבעסת אתכם בכוונה. כן

חשוב-חשוב-חשוב להיות ריאליים בנוגע לעלויות הבניה או השיפוץ.

חשוב לתכנן את תקציב הבניה

על מנת לא לפשוט רגל, לא להתקע עם "סימפוניה בלתי גמורה" צריך להעריך את תקציב הבניה.

מהסיבה הזאת אני שואלת את לקוחותיי, מה התקציב שיש בידיהם לצורך מימוש בהניה או השיפוץ. אם התקציב שאותו חשבו להקדיש לפרוייקט אינו ריאלי, אני ממליצה לא להתחיל אפילו.

כאשר התקציב ריאלי, אני מלווה את לקוחותי בתהליך של אמדן תקציבי. אמדן כזה נערך על ידי קבלן או מנהל פרוייקט מנוסה, לפי תכניות ראשוניות בקנ"מ 1:100. זאת אינה הצעת מחיר עדיין, כיוון שעל מנת לדייק בהצעת מחיר יש צורך בתכניות סופיות מפורטות, אבל בכל זאת הערכה ריאלית על מנת לדעת האם החלומות תואמים את המציאות. לפעמים די בויתור מסוים על מנת להכנס למסגרת ולפעמים צריך לעשות שינוי מהותי בתכנון או בהיקף העבודה.

בקיצור"יהיה בסדר" זאת לא הדרך להתחיל פרוייקט בניה…

ובנימה אופטימית זאת

בהצלחה עם הפרוייקטים שלכם

מה דעתכם?

